Notícies

Ves enrere El Consell exigeix a Brussel·les que s'incloga la remodelació de la xarxa arterial de València i l'anàlisi del trànsit metropolità i urbà

El Consell exigeix a Brussel·les que s'incloga la remodelació de la xarxa arterial de València i l'anàlisi del trànsit metropolità i urbà

- El secretario autonómico Josep Vicent Boira ha expuesto en el VIII Fórum Europeo del Corredor Mediterráneo celebrado en Bruselas las consideraciones que son básicas para que Valencia no se convierta en un cuello de botella ferroviario

- También ha pedido el desarrollo de la actuación del Parque Central y ha denunciado que entre Sagunt y Valencia sólo habrá dos líneas para hacer frente a más de 100 viajes al día para cinco tipos de tráfico diferente

 

 

(03/10/2016) El secretari autonòmic de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, Josep Vicent Boira, ha intervingut hui en el VIII Fòrum Europeu del Corredor Mediterrani per a exigir que s'incloga "de manera detallada l'operació de remodelació de la xarxa ferroviària de València i l'anàlisi i consideracions relacionades amb el trànsit metropolità i urbà en l'àrea de València". 

La Generalitat ha defés que "és imprescindible que la reordenació ferroviària de la ciutat de València que va quedar establida mitjançant un acord firmat entre totes les administracions en 2003 figure en la llista de projectes del Corredor Mediterrani i en concret en l'apartat de nodes urbans". Demà es preveu la intervenció del Ministeri en el Fòrum i des de la Generalitat esperen que es pronuncie respecte d'això. 

Durant la seua intervenció, Boira ha alertat que "la ciutat de València i la seua àrea metropolitana exemplifica un cas clar de coll de botella ('bottleneck') en el context europeu i que es troba en l'encreuament del corredor mediterrani amb les línies cap a Madrid i el Cantàbric". Per això, des del Govern Valencià consideren "crucial" per al futur del Corredor Mediterrani "l'articulació d'una nova xarxa ferroviària que permeta una connexió adequada en les distintes direccions tant de transport de rodalia, llargues i mitjana distàncies i mercaderies". 

Boira ha apuntat que "és necessari sumar esforços de totes les institucions perquè en breu comencen les obres del túnel passant i la nova estació central de València i el soterrament de les vies al seu pas per Serrería". "Açò permetria el pas del corredor mediterrani cap al sud i el port de València i el que és fonamental, millorar els servicis de rodalia que diàriament usen els valencians i crearia una connectivitat de mitjana i llarga distància que permetria estalvis considerables en les connexions amb Alacant, Castelló i Barcelona", afig el text. 

 

Intervenció en el Fòrum 

En aquest Fòrum Europeu sobre el Corredor dedicat als nodes urbans, Boira ha assenyalat "la complexitat de gestió de la superposició de xarxes (general i metropolitana) junt amb el desenvolupament de les infraestructures associades al port de València ha sigut i és una característica històrica d'aquest node, i conforma un coll de botella paradigmàtic en el conjunt de les ciutats europees". 

De fet, ha denunciat que entre Sagunt i València només hi haurà dos línies per a fer front a més de 100 viatges al dia per a cinc tipus de trànsit diferents i en diferents velocitats. Per a Boira, "és un clar exemple d'un coll de botella. Cap altre node en el Corredor Mediterrani té només dos línies de ferrocarril per a accedir a un important port, ferrocarril o 'hub' industrial, com la ciutat de València i la seua àrea urbana". 

Així mateix, el secretari autonòmic ha lamentat que no es faça cap referència a aquests projectes en l'apartat dedicat al node urbà de València quan sí que hi ha una referència precisa a operacions semblants, amb túnel passant i reordenació de xarxa arterial en altres ciutats espanyoles, com per exemple Madrid. I inclús en altres ciutats europees com Marsella, Torí i Lió. En alguns casos, sense data d'inici, però figuren en el quadre d'operacions associades a les operacions de nodes urbans de les ciutats pertanyents al Corredor Mediterrani". 

Per això, ha continuat el secretari autonòmic, "l'acord firmat en 2003 amb el govern central d'Espanya preveia una reordenació completa de la xarxa general, però també de la xarxa de transport urbà i metropolità de la ciutat i de la seua àrea, que arriba gairebé als dos milions de persones". 

Per acabar, Josep Vicent Boira ha destacat que "és necessari tindre en compte que la ciutat de València es caracteritza per la seua alta densitat i un grau de compacitat elevat, dels més alts de les ciutats grans espanyoles, en companyia de Barcelona. Altres ciutats espanyoles, com Sevilla i Madrid, no pateixen aquest problema amb la mateixa intensitat, a causa de la seua menor densitat i compacitat. És urgent resoldre, doncs, el coll de botella que es produeix en la ciutat de València i que afecta la viabilitat de tot el Corredor".

fuente: gva.es