El president Fabra afirma que el Corredor Mediterrani incrementar and agrave; el potencial del port de Castell and oacute; i de la prov and iacute;ncia - Fundación CV
Ves enrere El president Fabra afirma que el Corredor Mediterrani incrementar and agrave; el potencial del port de Castell and oacute; i de la prov and iacute;ncia
El president Fabra afirma que el Corredor Mediterrani incrementar and agrave; el potencial del port de Castell and oacute; i de la prov and iacute;ncia
- Assegura que esta és una setmana històrica per a la Comunitat ja que han començat les obres del Corredor Mediterrani
- Recorda que el port de Castelló és un motor fonamental per a l'economia i garantia de futur per a la província
- Reivindica que les infraestructures que reclamen els empresaris estiguen llestes "en temps i forma" perquè "generaran productivitat i benefici per a la societat"
El president de la Generalitat, Alberto Fabra, ha afirmat que esta és una setmana històrica per a la Comunitat, ja que el dilluns van començar les obres del Corredor Mediterrani, "una infraestructura estratègica de primer orde que incrementarà el potencial del port de Castelló i de la província".
El cap del Consell ha fet estes declaracions en la clausura de les Jornades Empresarials de Mediterrani, Port de Castelló i Bankia, "Futur del Port, futur de Castelló", on ha destacat que el port "és el motor fonamental per a la província, en procés permanent de creixement, i sempre al servici dels sectors productius i dels empresaris de la província".
També ha fet referència a la "planificació amb què el port ha sabut superar moments de dificultat", així com a "la col·laboració publicoprivada" que ha servit per a convertir al port en "una infraestructura potent, que garantix el futur de la província".
"Tenim un port competitiu", ha dit el president i ha posat com a exemple les bones xifres que ha registrat en 2013 (14 milions de tones, la qual cosa suposa un increment del 7,5 per cent respecte a 2012) i que, per primera vegada, el situen en el desé lloc en el Sistema Portuari Espanyol, quant a volum de mercaderies.
"Estos resultats demostren que estem davant de màxims històrics gràcies a la planificació, que ha permés poder abordar nous reptes", ha assegurat Fabra.
Durant el seu discurs, el cap del Consell ha insistit en el fet que cal continuar aprofundint en dos qüestions fonamentals per al creixement, com són el Corredor Mediterrani i els accessos al port. Per això, ha traslladat el compromís de totes les administracions -estatal, autonòmica, provincial i local- de continuar defenent infraestructures que generen oportunitats de futur, perquè el port "està demostrat que és el major instrument dinamitzador per a l'economia castellonenca".
A més, ha afegit que és necessari que estes infraestructures "estiguen llestes en temps i forma" perquè "generaran productivitat i benefici per a la societat i són reclamades pels empresaris".
En este sentit, s'ha referit al sector ceràmic: un sector productiu que reclama millores en les infraestructures i en el port i que a més ha contribuït a l'excel·lent balanç que donen les xifres del port. Així, el president ha destacat que "l'exportació de taulells és, per primera vegada, el segon tràfic més important del port, que ha anat guanyant quota de mercat en el sector del taulell a través de les seues dàrsenes".
El Corredor Mediterrani, infraestructura logística de primer orde
El president Fabra ha recordat que esta setmana han començat les obres del Corredor Mediterrani en el tram Moncofa-Castelló, amb els primers treballs de transport i aplec de materials ferroviaris.
Esta infraestructura -en què s'invertiran 500 milions d'euros- permetrà transportar mercaderies en ample internacional fins a la frontera francesa i sectors productius, com el ceràmic, tindran majors possibilitats.
El Tercer Carril connectarà en 2015 el port de Castelló en ample ferroviari europeu i en 2016 ho estaran tots els nostres ports.
Vore notícia