<span class="titular2">Seminari "Xarxes transeuropees de Transport (2014-2020). El Parlament Europeu decidix"</span> - Fundación CV
Ves enrere <span class="titular2">Seminari "Xarxes transeuropees de Transport (2014-2020). El Parlament Europeu decidix"</span>
<span class="titular2">Seminari "Xarxes transeuropees de Transport (2014-2020). El Parlament Europeu decidix"</span>
L'Oficina del Parlament Europeu a Espanya ha organitzat a València el 13 de maig el Seminari "Xarxes Transeuropees de Transport (2014-2020). El Parlament Europeu decidix", en el que han participat més d'un centenar de representants de tots els sectors implicats en la nova reforma.
En l'última dècada, la mitjana de la despesa europea en infraestructures ha anat en declivi. No obstant això, la crisi econòmica i financera ha incrementat l'interés per les inversions en esta àrea. El 29 de juny del 2011, la Comissió Europea va adoptar una proposta d'inversió de 50.000 milions d'euros per al període 2014-2020 a fi de desenvolupar la xarxa europea de transport (31.700 milions), energia (9.100 milions) i servicis digitals (9.200 milions).
L'objectiu per als pròxims anys és desenvolupar projectes que faciliten els enllaços transfronterers i eliminen barreres en els principals corredors europeus, assegurar un transport sostenible i millorar la integració i interconnexió dels mitjans de transport europeus.
En estos moments, el Parlament Europeu està treballant per a millorar la proposta de la Comissió. Amb la celebració del Seminari a València, el Parlament Europeu pretén informar els ciutadans del treball que diàriament realitza esta Institució i recopilar tota la informació arreplegada per a enviar-la després a Brussel·les, abans que la legislació siga aprovada en l'EuroCambra, en els pròxims mesos.
PRIMERES CONCLUSIONS
1. Els representants del sector del transport a Espanya consideren primordial debatre abans de la seua aprovació la legislació sobre les "Xarxes Transeuropees de Transport", que precisen d'una gran aposta per part del sector privat i de mesures de cooperació entre els Estats membres per a agilitzar les gestions administratives, d'estructures i operativitat.
2. El Corredor Mediterrani, qualificat com la "crònica d'un èxit", no deu ser l'única prioritat. La importància de l'antic Corredor 16 no deu quedar en l'oblit ni menysprear-se, donat el seu traçat logístic, històric i els projectes que li recolzen. El projecte del Corredor central no quedarà diluït per l'èxit del Corredor Mediterrani o l'Atlàntic.
3. El "tercer carril" continua suscitant problemes d'operativitat entre passatgers i mercaderies. Sobretot des del sud de Castelló fins a Barcelona. Els plans de les xarxes transeuropees de transport intenten prioritzar els projectes i donar solucions en el temps. El criteri: prioritzar interessos i projectes viables de principi a fi.
4. Els pressupostos generals de l'Estat han de destinar partides per a infraestructures i variants, com la del túnel passant, imprescindible per a Europa que abaratiria costos. Les decisions no han de ser polítiques i contemplar noves inversions, com la del sector hortícola. Els esforços van orientats a continuar barallant més enllà de les nostres fronteres. És a dir; més enllà dels Pirineus.
5. Les associacions de Consumidors assenyalen la importància d'eliminar tràmits burocràtics i crear finestretes úniques.
6. Els professionals del sector del transport apunten a la importància d'aconseguir finançament. Demanden un transport flexible, a millor cost i amb plataformes més grans que siguen d'interés europeu. Demanen que es valore el transport per carretera, cada vegada més penalitzat. Mostren la seua preocupació per la capacitat de l'agència europea ferroviària. I pels valors que deu tindre el transport per ferrocarril.
7. Des del mateix sector s'assenyala que els corredors de carretera, se -te'm que hagen caigut en l'oblit. Es demanda que els corredors de mercaderies tindrien que funcionen les 24 hores al dia i es planteja la pregunta sobre els projectes europeus més enllà dels Pirineus, sobretot per a evitar els famosos i problemàtics colls de botella.
8. Professionals del sector aeri mostren el seu interés i preocupació per conéixer l'opinió de la Unió Europea sobre el futur del sector aeri com a mitjà de transport i mig de futura creació d'ocupació. Així mateix sol·liciten la creació d'un "Llibre Blanc" semblant al existent en 2001.
9. Les connexions marítimes són imprescindibles per a unir els distints països d'Europa , amb Àfrica i Amèrica i no sols han de contemplar el transport de mercaderies sinó de persones i de coneixements.
Més informació: Tel. 91 4364730
Damián Castaño - 618 18 96 64 - damian.castano@europarl.Europa.Eu
María Andrés - 699 99 77 65 - maria.andres@europarl.Europa.Eu
Veure noticia