Notícies

Ves enrere <span class="titular2">Eleno: "El Corredor situarà al front mediterrani espanyol com porta sud d'Europa i mmillorarà la capacitat de transport al descongestionar el nord "</span>

<span class="titular2">Eleno: "El Corredor situarà al front mediterrani espanyol com porta sud d'Europa i mmillorarà la capacitat de transport al descongestionar el nord "</span>

El director general de Transports i Logística, Carlos Eleno, ha afirmat que l'objectiu del Corredor Mediterrani "és situar al front mediterrani espanyol com a porta sud d'Europa i millorar les capacitats de transport al descongestionar el front nord europeu".

Eleno ha impartit una conferència sobre la implantació de l'ample estàndard europeu en el Corredor Mediterrani dins de les jornades "La contribució dels ports europeus davant de l'ampliació de l'estratègia europea 2020" que se celebra en Dunkerque (França).

En la seua intervenció, el director general ha destacat que "el Corredor ens permetrà connectar amb Europa i consolidar l'activitat logística i el tràfic interoceànic". Així mateix, hi ha assenyalat que "es tracta d'un concepte de transport complex constituït per carreteres, ferrocarril, trams marítims, ports i estacions".

Actualment, ha explicat Eleno, "la xarxa no és suficient per a l'exportació". Així, ha afegit que "les limitacions per al tràfic internacional estan en l'ample de via, l'electrificació i la senyalització. La seua adaptació suposen unes inversions molt altes".

Davant d'esta situació, el director general ha reiterat que "el tercer carril es presenta com una proposta realista i factible per al Corredor a curt termini ja que actua sobre les infraestructures existents, té un cost mínim i una ràpida execució, del 2014 al 2026" .

Segons Eleno, "la planificació del Corredor a curt termini preveu, amb la implantació del tercer carril, un avanç progressiu sobre la xarxa existent i comptar amb ample de via europea en el tram Castelló-València per al 2015 i Alacant-Múrcia per al 2016".

Finalment ha manifestat que "amb la connexió amb Europa en ample estàndard a través del tercer carril podran circular trens de mercaderies de 750 metres sense que afecte els tràfics existents amb l'interior de la Península que es manté ample ibèric. A més permetrà millorar les nostres capacitats de transport i aconseguir la mitjana europea de quota de ferrocarril".

Veure noticia